Carrosserie

De carrosserie is hard te noemen: vooralsnog is alleen een gat gevonden bij de dorpel links, tussen de dwarsbalken waar ook de stoelen op bevestigd staan. Dit gat zal zo spoedig mogelijk netjes dichtgelast worden. Tevens wordt de auto geheel antiroest-behandeld met Finnegan's Waxoyl.

Er zijn nog een paar plekjes gevonden die met het lasapparaat behandeld moeten worden voor een bodemdicht resultaat, maar dat is niets onoverkomelijks. Er is al eens gelast aan de auto, voor het rechterachterwiel.

 

Er zit een "nieuwe"motorkap op, met geen deuk in het midden, maar een kleintje linksvoor. Deze heeft nauwelijks roestschade, maar is wel beige.

Voorlopige plannen voor de nieuwe kleur: een donkere metallieke groen.

 

Met goede banden en andere velgen, met de kleine naafdopjes. De achterbumper moet er op deze foto´s nog op.

 

De gaten in de bodem bleken groter te zijn dan gedacht, is het niet altijd zo? en links achter in de wielkast weer nog een derde gat ontdekt. Alles is netjes dichtgelast en kan er, met de juiste anti-roestbehandeling, weer jaren tegenaan!

In de rechterdorpel werden aan de bovenkant nog 3 gaten ontdenkt. Waarschijnlijk zijn die ontstaan door en lekkend portier wat tijdenlang heeft staan druppelen op die plekken. Want behalve die 3 plakken was de dorpel nog keihard. Al het roestige staal is verwijderd en nieuw staal is toegevoegd, waarbij op een punt maar meteen het binnendeel van de dorpel ook verstevigd geworden is, aangezien de naad daar was losgeroest.

Tijdens werk aan de distributie in de motorruimte meteen ook de rechter bumpersteunbalk gelast, de onderkant was hier gewoon uitgevallen. Na herstelwerkzaamheden is dit sukje koker weer sterker dan nieuw.

Met achterbumper (eindelijk!) en (weer) een andere motorkap, maar dit is een blijvertje want deze is echt goed.